Как пользоваться блендером симс 4

A few people have asked this, this my method, we will use a skirt but the same theory applies for pants and the bottom of outfits. Works with tops too, just use the nude top in S4S.

Open up S4S , create 3D mesh and clone out the female nude bottom. If you filter by female/adult/bottoms its the the first one on top left.

Click on meshes, and export LOD 0 out and save it somewhere you can find it easy.

You can get rid of the package you don’t need it, its just the LOD we were after.

Open S4S again, create 3D mesh and pick out a skirt, anything above the knee, longer skirts are a different process again.

Click on meshes and export LOD 0. Go to where it saved and double click on it to open it it in blender.

Click on studio mesh 2 to highlight the skirt.

Then go to file — append

Browse to where you saved the nude LOD earlier, click on it, click on object, then click on s4studio_mesh_1.

Your nude bottom will be in the scene named as s4studio_mesh_1.001

See that little eye icon before the little arrow, click on it to hide it so you can just see your original mesh.

Makes sure you are still on s4studio_mesh_2 , press the 1 key on your number pad on your keyboard (not the top row number) and it will put you in front view.

Click on edit mode and the back face selection box in the pic below.

Press B to bring up the bounding box and select all the mesh you want to remove, including the legs, its easier as the are not where the skirt will be chopped off anyway.

Press x and select delete by Vertices

Then rotate your model back a bit and select the bottom edge using the edge select tool. (un select the back faces for this bit)

You either will see a toolbar on your screen with the mesh tools in it or you wont, if you can’t there is a little «+» in the top corner, click on it and you will see it.

You are looking for the Extrude Region Tab, use that and the «S» key (scale) tool to close the edges most of they way.

Press alt m on your keyboard and select at center and that hole will close up.

Press 1 on your number pad again to go to the front view and then click the eye again you hid before and you will end up with this.

Click object mode again, click on s4studio_mesh_1.001, then in edit mode you just want to select and delete the mesh where the skirt is. (select the back faces again)

Go back to object mode, s4studio_mesh_1.001 is the nude bottom you appended, click on it and hold shift and click on s4studio_mesh_2 (the original skirt mesh)

Click on join to merge the meshes to together, they will become s4studio_mesh_2

One more thing and you are all done, when we replaced the cap bit on the bottom of the skirt, the UV map needs to fixed, which is easy to do.

Edit mode again and select all of the cap, in the UV editor its just a straight line. Should be on the black bit.

Click on UV’s — Unwrap and this will happen.

In the UV editor select the UV’s and drag and scale and rotate them til they are where they should be

You can just click on them individually or —
A = select all
B = Bounding Box
G = Grab to move them
S = scale
R = Rotate

You can make it as neat as you want, be good practice but frankly I don’t bother much for a simple cap, seems to be fine for me.

Then you have to edit the texture in your normal 2D editing program as the texture will still be on the legs.

Save it and import the LODS back into S4S and test it in game.

You will have to edit the shadow file or you will have weird lines on the legs.

(I’ll do a shadow tut soonish)

If you want to bring the UV layout into your 2D editing program so you can adjust the texture, you click on UVs — Export UV layout, you can than overlay and adjust the texture to match the UV where you have cut it off.

Extra step you will have to do on anything except a top.

You don’t really notice at first but when you finish and clean it all up, the legs have a seem down the side, this an easy fix.

Select all the meshes one by one, does not mater in which order, then edit mode and follow the pic below.

Урок о том, как доабвить любой обьект в блендер при создании позы в симс 4)

какие оригинальные названия в начале)))

у меня куб а не девочка в бледаре

у меня опорных точек нету

Просто золото!) Спасибо за помощь:)

У кого- нибудь была проблема, что после нажатие Log Rot не выделялися Location? Чтто делали?

Большое спасибо вам за видеоуроки! Все коротко и ясно!

А вы умеете добавлять аксессуары и делать с ними анимации?

Огромное спасибо вам за ваши видеоуроки)) Благодаря вам научилась делать позы, хотя я та еще кулема)) Спасибо вам большое))

А как двигать симку у меня она не двигается тоесть я на кровать не могу ее положить

да я уже поняла

ШаурмаSims4, посмотри первый урок)))

а дополнительный контент?

гениально! спасибо.
и за видео в целом тоже

Скаченные материалы можно открыть в Sims4Studio через меню «Мои проекты», открыв .package файл

Очень хотелось бы научится делать парные позы, не могла бы нас научить? :3

Спасибо за урок. Не подскажете, что надо делать, чтобы объект остался вместе с симом в позе (допустим, букет цветов)?

Понятно. Тогда интересно было бы посмотреть, как создавать аксессуары в руку, на шею. Ведь не всегда можно скачать нужную вещь.

немного не поняла вопрос) Если вы имеете ввиду, что бы при нажатии на позу, сим становился и у него сразу был тот же букет, то такое никак совсем не возможно. Просто нужно такие обьекты скачивать, и в режиме создания персонажа надевать. Там и букеты, и чашки, и оружие есть. Они сразу на руки надеваются, и в позе- смотрятся как надо)

После того как вы скачали программу Sims 4 Studio для создания одежды симс 4 её нужно установить, нажмите на S4Studio.exe двойным кликом мыши.

Sims 4 studio как пользоваться:

  • Латинскими буквами напишите своё имя.
  • Поставьте галочку Make Standalone, чтобы создаваемая вещь в игре появилась отдельно, а не заменила стандартную.
  • Нажмите Create Recolor, чтобы совершить перекраску одежды.

С помощью данных фильтров выберите нужную вам категорию, в нашем случаи это будет верх для женщин, после нажимайте next.

Выберите имя файла и сохраните куда вам удобно на компьютере, но обязательно учтите что файл должен быть в формате .package .

Теперь должна открыться 3D модель вашей симки в выбранной одежде. Чтобы экспортировать стандартную текстуру, нажмите Export Texture.

Опять придумайте название файла и нажмите сохранить его. Затем откройте текстуру в любом редакторе, поддерживающем DDS формат. Я использовала Photoshop (нужно предварительно установить плагин для поддержки этого формата).

Вы можете перекрашивать данную текстуру и менять её, в моём примере я просто накладываю 2 символа они представлены перед вами на скриншоте.

После завершения наших проделок опять сохраняем файл, убедитесь что файл будет с разрешением DDS.

В появившемся окне обязательно выберите DXT5 interpolated Alpha.

Возвращаемся в нашу программу Sims 4 Studio, чтобы импортировать только что созданную текстуру, нажмите Import texture и вы уведите на 3D модели ваше творение.

Когда завершите, можно сохранять в формате package. Для этого нажмите просто Save.
В появившееся окошке об успешном сохранении нажмите ОК. Теперь файл, который вы сохраняли и есть ваша новая одежда. Для того чтобы она появилась в игре The sims 4 вам нужно скопируйте ее в папку C:\Users\Gardolir\Documents\Electronic Arts\The Sims 4\Mods, где вместо Gardolir будет имя пользователя вашего компьютера.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Загрузка...
Adblock detector